Sunday, November 21, 2010

usia dan kematangan

Salam, hi readers :)

Sejak cuti aku dah mula busy dengan segala macam hal, tup tup minggu ni aku dikunjungi manusia yang tak dikehendaki. Tetamu yang tak dijemput pengundang segala macam perasaan macam kau ni eloklah duduk diam-diam dekat lorong gelap yang takde orang. Kalau bohsan jalan-jalan la sikit pergi lorong haji taib ke. Bersenam la sikit kan keluarkan peluh, daripada kau ganggu hidup aku, fatyn and adik aku mairuz.

Di sebabkan kau dah block kitorang dekat fb, maka aku tulis surat kat blog aku je la ye? :)

Aku d-a-h  d-u-a  p-u-l-u-h  s-a-t-u tahun Okay? Bukan kanak-kanak yang bisa kau pijak-pijak kepalaku guna wedges rempit kau. Aku dah berazam tahun ni taknak dah meletuskan peperangan walau dgn sesiapa pun. Tapi kau memang mengundang kan? Cari penyakit, cari nahas. Bercakap sambil lipat lengan baju mcm mak2 nak ganyang org*

Benda yang dah lama lepas yang kau sibuk ungkit and tokok tambah lagi tu kenapa? Apa yang kau simpan dalam hati and benak fikiran kau tu sebenarnya? Memang tak boleh eh kalau kau tengok orang lain, kawan-kawan kau senyum happy je semua? Kenapa? Kulit kau menggerutu gatal2 ke kalau tgk org lain happy? Ke, kau boleh terkena buasir kalau tgk org lain bahagia? Kawan jenis apa kau ni kalau bukak pekung and aib kawan sendiri. Memang takde manusia yang perfect dalam dunia ni, termasuk aku & kau. Jadi faham-faham lah bahasa aku ni wahai bangang.

Kau senang-senang maki-maki kawan aku cakap itu ini. Kau tu pandai sgt ke? Tinggi sangat dah ilmu dekat dada kau tu? Dada kau tu aku tengok makin membesar. Jangan cakap orang bodoh kalau kau sendiri yang memang 2 3 4 5 kali ganda bodohnya. And please, jgn kerna faktor usia kau tu, kau boleh berkelakuan mcm orang tak berakal. Tak perlu nak tunggu umur 30 tahun baru nak matang. Sekarang pun kau patut fikir yang kau bukan lagi budak umur 5 6  tahun yang berebut mainan and menangis kalau tak dapat.

Kalau kau tak puas hati dgn fatin and aku. Cakap terus, tak payah guna pekerja gemuk hitam ke apa semua tu. Tak, tak perlu lansung. Aku berterima kasih kerna kau bersusah payah mencari pengikut2 kau yang tak bergaji tu. Kau dengan kawan kau memang taknak nikmati kehidupan korang sebaik mungkin eh? Memang korang mintak kena rejam ke apa ni? C'mon la weh, kalau hidup ni nak dihabiskan dgn jeles and busuk hati sesama sendiri sama je kalau kau jangan teruskan hidup. Matlamat hidup pun takde, ade hati lagi nak menggedik tak habis-habis. Kalau gedik tak ganggu hidup orang takpe, ni gedik menyusahkan aku! Takdak akai punye orang!

Sekali lagi kau dengan kawan kau tu bersikap tak sopan dengan aku dan fatin, tau lah nasib korang nanti. Aku mandikan kau dengan air dr gunung himalaya. Buang sikit penyakit perangai cacat kau tu. Ok?

Tolong bagi aku dengan kawan-kawanku hidup tenang. Kitorang belajar, kitorang kerja, kitorang keluar meronggeng, kitorang shopping sampai lutut tercabut, kitorang happy macam ni. Kalau kau tak suka takyah buat apa-apa, cuma perlu pergi cari seorang rakan dan pergi buat mcm kitorg buat. Baru bahagia hidup, busuk hati takkan bawak kau kemana-mana.

Ok aku dah puas menulis khas buat budak IT yang bijak ni <3

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.