Monday, August 29, 2011

Tak seharusnya begini lah!

Assalamualaikum, Hello readers :)

Ini bukan lagi kisah dongeng mahupun hikayat sang kelembai. Semalam aku berjalan kaki untuk sampai ke mid. Adik hantar sampai abdullah hukum. Jam katanya. Alasan yang lebih kukuh sebenarnya dia nak kakak dia kurus. Ahhhhh, jalan sehari tu takkan kurus tiba-tiba lah gila* Tapi sekarang ni, benda paling utama yang nak aku sampaikan bukan lah hal aku nak kurus mahupun perihal terpaksa berjalan kaki sampai berpeluh. Tapi, ini perasaan terkejut buat kedua kalinya. Aku rasa amatlah terkejutnya bila di celah pokok bunga dekat tepi bangunan yang diberi nama Robbinsons tu ade seorang lelaki usia lewat 40an sedang membuang air sambil berdiri bersiul keriangan. Kau nak berdiri sambil korek mata sendiri pun aku tak heran, tapi dia bersiul sambil membuang air. Aku tak nampak sikit pun tanda tulis *sila lah kencing disini jika anda tak mampu untuk menahannya*. Situ laluan pejalan kaki, penuh dengan pokok bunga. Longkang pun takde, rilek je dia membuang dekat situ. Aku sendiri tak pasti sama ada dia gila, atau tak mampu menahan apa yang nak dibuang atau, moral dia memang dah runtuh sejak sebelum masihi lagi. Aku lalu jeeeee. Dia terus pusingggggggg. Okay-encik-kenapakah-pusing-sedangkan-seluar-anda-tak-berzip-aktiviti-anda-tak-kesudahan-lagi-dan-saya-tertengok! Eeeeeeeee, org tua ni dah kenapa lah. Aku sangat geli. Kalau tak TERnampak takpe, ini betul punya clear dia diri sebelah aku mak haih habis gugur bulu roma dekat lengan-lengan aku ni. Berlari bersungguh-sungguh aku nak sampai ke Boulevard mid tuh. Fuhh nasib baik deodoran dicipta kat dunia ni, berpeluh pun takpe. Thehehe. Inilah dia kali kedua tertengok. Dulu sekolah rendah ada seorang uncle tu buat show ats motor dia. Maklumlah kecik lagi mana tau apa kan, aku pergi cerita dgn driver bas kat sebelah dia suruh tutup mata. HAHAHA rupanya tak patut tengok. Masa tu kecik lagi, Manalah aku tau ada org gila macam tu dalam dunia ni. Lahaihhh. Apalah silapku sehingga terpaksa lihat benda teruk sebegini rupaaaa '(

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.