Tuesday, August 23, 2011

Bak sini satu lori mercun.

Assalamualaikum, Hi readers :)

Harap anda semua sihat selalu, sentiasa berhati-hati bermain mercun sementara menanti hari lebaran ni. Biarpun main mercun papan dan bakar menggunakan hujung gigi, tapi anda semua masih perlu berhati-hati. Berlagak seperti pro sedikit tak mengapa. Jangan bakar tangan sendiri, pergi bakar tangan org lain. Thehe eh tak, saya bergurau* Aku ni sebenarnya entah haih susah nak gambarkan sakit perut ni. Memulas memintal dan me segala me lah. Budak-budak pulak main mercun macam Eh-bak-sini-mercun-tu-aku-nak-bakar-rumah-kak farah. Kemain lagi pung pang pung pang depan rumah aku la haih. Kalau la atuk aku tauke kilang mercun, aku mintak dia selori biar aku pergi main tepi telinga diorang. Tak takut betul budak2 ni la tengok berita tangan putus sana sini. Bukan tak bagi main, tapi benda bahaya macam tu kalau takde pengawasan org lebih dewasa kan ke bahaya namanyaaaa. Mereka bukan sekadar berani, mereka juga kreaaaatifffff. Si pemain mercun mampu  melahirkan hasil karya pada pokok bunga jiran tetangga. Bakar corak-corak yang kadang2 menyerupai naga patah kepaknya, kadang2 corak polkadot yang tak berapa nak perfect bulat dotnya dan pelbagai lagi idea kreatif mereka. Hmm, entah la. Nak bising marah-marah pun tak boleh sebab mereka beli mercun guna duit mak bapak mereka, jadi aku hanya mampu lihat mereka gembira main mercun. Tapi tolonglah adik-adik sekalian, MERCUN TU AMATLAH BAHAYA. Ini bukan kisah duit siapa awak-awak semua guna untuk beli mercun tu. Ini soal keselamatan diri, nyawa anda tu tak ternilai harganya.

Bersama-sama kita hindarkan diri dari bahaya mercun ya?  :)


2 comments:

  1. Toksah la haih. malang itu tak pernah berbau. hmm -__-

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.