Tuesday, December 4, 2012

Food or Water?

Assalamualaikum, hello readers!

Malam selasa yang indah, mendorong aku menjadi seorang manusia yang sedikit rajin sikapnya. Secara tiba-tiba rajin mengemas, rajin makan *selalu malas. Mengunyah makanan tu satu aktiviti yang memenatkan.Tsk. Sila lihat betapa pemalasnya gorilla ni. Tajuk entri macam nak update pasal jalan-jalan cari makan. Tapi tak, aku nak main 'tahukah anda, tahukah anda' malam ini ye para pembaca sekalian alam.

Tahukah anda bahawa solid foods, especially fruits tu sebenarnya also contain quite a lot of water? Tahukah? Ahaaa, look at these!
200g yoghurt = 165ml water.
Huyooo. Aku rela minum 3 botol besar air dari makan yoghurt hewhew

100g baked beans = 75ml water.
Lap air liur skrg. Sedapnyeeww

1 banana = 105ml water
Patutlah monyet dekat seroja sihat belaka

1 apple = 130ml water
Err, yang aku tak suka ni la banyak pulak kandungan air dia -_-

1 cup of cut watermelon = 180ml water
HAHAHA yang ni aku setuju! Tembikai amat sedap. Yes. Sedap yang amat!

So, minumlah air putih untuk kesihatan kita semuaaaa. Water benefits you in some suprising ways. Bagi yang takut sangat gemuk macam gorilla tu, lebih tepat lagi gemuk macam farah azlan, minumlah air bertong-tong okay? Water helps you to stay slimmmm. Air juga menguatkan tulang, mineral water mengandungi 208mg of calcium setiap liter! Hebat bukan? Jadi, amalkan gaya hidup sihat! Kurangkan air  bergula, telanlah air putih walaupun tak rela.





No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.