Monday, December 31, 2012

Dia yang kata. Bukan saya

Assalamualaikum, hi readers :)

Mm mm *kuis-kuis pasir. Sekian lama aku jadi buaya lupa daratan. Eh, ada ke ayat mcm tu? buaya lupa daratan? bukan buaya darat je ke ayat betul dia? Mmm. Takpe, cikgu BM aku sudah pun bersara rasanya, kerna pada tahun 2007 dulu pun beliau dah kira cukup berusia untuk mengajar. Dia tak rajin baca blog orang pun, *memandai je aku ni. Entah2 dia follow semua student dia. Semata-mata nak tengok student dia jadi manusia ke tak. Hentikan tahap imaginasi yang terlalu tinggi kalah leher jirapah tu farah.

Ini entri hari last bagi tahun 2012. Mak hai, pantasnya masa berjoget. Esok aku akan menjalani kehidupan 2013 dimana usiaku hampir mencicah 24 tahun? Serius sikit, kita tgh cakap pasal umur. Bukan biskut Hup Seng cicah teh o panas. -_-

Ya Tuhan, serious tahap kerisauan terhadap diri sendiri menggunung secara tiba-tiba. Apa je pencapaian dalam hidup aku setakat ni? Macam kapal nak karam je aku rasa. Tunggu masa lanun datanggg tembak pipi aku bagi hilang tembam ni. Pooomm! Aku tak start kerja lagi, sambung belajar pun tak lagi. huwaaaa. KILL ME NOW.

Eh, wai so kelam kabut ni farah? Okay aku berenang, eh bertenang. *kembang kempis hidung pura-pura bertenang. Secara positivenya, umur 24 tu takde lah tua sgt sebenarnya. Banyak lagi benda boleh buat, baru nak masuk 24 kak, belum betul-betul 24 hahaha. Awal-awal tahun ni busy menguruskan hal penting jela dengan najwa sayang. Bagi mereka yang kat luar sana, lemme ingatkan chuols telinga i berbulu lah kalau dgr soalan chuols yang berbunyi 'bila nak kahwin', 'bila nak smbg belajar lg', 'BILA NAK KURUS BALIK, makin teruk dah ni' eh serious weh, kalau kalian boleh tengok betapa telinga aku berbulu dengar soalan ni pasti kalian takkan buka mulut bertanyakannya. Serious. Tak tipu. Mual la weh tanya banyak kali. Aku nak kahwin nak sambung belajar nak gemuk mcm gajah nak hitam mcm tapir ke bukan urusan kaliannnnnn. Tsk.

Jangan lah buat aku mual dengan soalan-soalan macam tu. Bosan weh, bosan sampai rasa nak parut mulut sorg-sorg dengan mesin parut kelapa. Haaaa, kejam kan? yes. Aku ni pembunuh upahan sebenarnya. Ramai yang tak tahu hal ni. :-O

Mukadimah aku 5 parag weh. Lepasni boleh la aku kerja kemas-kemas meja dekat office A.samad said keeee. Sambil kemas boleh belajar cara menulis dengan dia. Supaya aku boleh tulis mukadimah jauh lebih pendek dari skrg. Dengan erti kata lain, mukadimah yang tak melalut ke laut.

Mm pernah tak korg tgk jane by design? Belum start cerita aku dah geli tekak rasa nak muntahahaha. I ni bukannya apa chuols, *gila kau cakap bunyi mcm bedah kampung nak bergossip depan tangga rumah. Cha ckp dekat najwa yang muka aku dengan pelakon cerita tu sama. Paddddiaaa? *sebut loghat kedah tau. Pekat sikit sebut tu! Muka sama? Minah tu mat salleh aku ni bugis jawa toktok. Celah mana yang sama ni chaaaaaaa. Adik aku tgk, dia cakap " pelakon ni patut menyesal muka dia sama dgn kakak aku". Amboi statement adik aku, macam mintak putus pertalian darah je.

1st time tengok, berguling dr bilik ke dapur aku di buatnya! Fikir2 balik, eh terror mata si cha ni boleh nampak muka jawa aku dalam diri minah ni. Aku macam, eh serious org ni wujud. HAHA camno lah muka jawa aku ade iras minah ni. Tang hidung tu lari jauhhh sikit. Terang dan nyata kay lari jauhnya tu. Nak rambut mcm ni, comelnyiewsss.


Jadi sekarang, agak-agak kalau aku usaha gigih kuruskan diri boleh jadi mcm yang kat atas ni tak? Mestilah boleh! Tang hidung je tak boleh jadi mcm tu, sbb hidung semulajadi jawa aku mmg special. Special edition gituwww. wah gituww. Kay lah chuols, penat lah jari jemari gempal ni, setop takat ni dulu. Next entri aku bebel lagi. Bebel sampai putus urat leher. Till then, take care semua! xx

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.