Thursday, October 6, 2011

Bukan senang nak faham 'orang'

Assalamualaikum, hello lo lo readers :)

Dah kenapa lah sekarang ni aku rasa malasssssssssssssssssss yang teramattttttttt sangat! Kalau buat kerja tu, sehabis lembab la aku siapkan. Kalau nak keluar makan tu, selagi ada maggi la aku habiskan. Dah habis maggi dalam cabinet tu baru lah konon-konon terpaksa berusaha cari makanan dekat cafe bawah. Dalam hati menyumpah seranah malas nak keluar. Nak pergi mandi pun rasa nak cipta robot boleh mandi-mandikan urut2 kepala shampoo wangi-wangi. Tudddddiaaa pemalas sgt aih.

Mungkin sebab terlalu stress. Begitu stress sehingga mengakibatkan penyakit malas aku betambah serius. Tsk. Bila dah malas, letih, stress aku cuma perlukan 2 terapi. Ya, memang aku perlukan terapi. Tak perlu pergi shopping menerbangkan sejumlah wang sehingga mengeringkan poket, tak perlu pergi ke restoran mahal lalu order makanan paling tak mampu nak di bayar.Tak, aku tak perlu buat begitu. Aku cuma perlukan :-


   1. Camera / phone / webcam.

 Aktiviti ini selalunya aku lakukan bersama rakan segumpalan, ataupun seorang diri di rumah. Lebih tepat lagi di depan webcam dan terasa sangat bonus jika di rumah ade lighting yang sangat bagus untuk beraksi syok sendiri di hadapan webcam kesayangan. Gembiranya aku bila boleh bergambar-gambar walaupun tahu webcam aku memang selalu menipu. Yang tak cantik boleh jadi cantik, bhahah magic sangat.

ai noh ai noh, muka sgt lebar -_-

mesti org perasan agnes sebelah aku ni je, kasihannya pd diri sndri*


2. Berkunjung ke mana-mana gedung tekstil

Okay terpaksa mengaku terapi yang kedua memerlukan sedikit wang. Pergi ke gedung kain, bau kain yang konon-konon macam baru je di cetak sebentar tadi, selak sana selak sini. Begitu banyak kain berwarna warnehhh, Terasa macam diri ni Alice Farah in wonderland pun ada. Puasnyaaaaa.Tak kisah la beli ke tak, aslkan dpt tgk kain yang banyak bergulung-gulung berdiri depan mata, 2 cara ni cukup puas dapat merehatkan otakku yang dah nak berderai ni.

kasik la diskaun 99% ke. mcm style jugak
Tiap-tiap orang ternyata mempunyai cara dan terapi yang berbeza untuk menhilangkan stress, kadang-kadang diri kita sendiri pun sukar kita fahami kan, camno lah pulok ade yang confident sangat kata yang dia begitu memahami orang lain :)


1 comment:

  1. oke,awk bijak..saya sgt suka dgn cara awak lepaskan stress..kewl oke ;)

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.