Sunday, August 5, 2012

Poom! Tembak jerawat hancur berkecai

Tangan tak bisa bergerak laju di atas papan kekunci. Tak bisa menonjol dengan lancarnya. Hanya mampu diseret ke kiri dan ke kanan. Hmm, Itu bukan  tanda lumpuh separuh badan ku rasa, cuma penyakit malas dan tekak terasa perit bahang matahari pada waktu siang. Oh hah, amat cargas rasanya waktu ramadhan kali ini berputar, eh eh kurang lebih sudah  2 minggu rupanya umat islam menyambut ramadhan. Alhamdulillah ramadhan kali nampaknya aku berjaya buat benda berfaedah disamping berpuasa di siang hari, iaitu sedikit sebanyak aku telah mengeluarkan titik-titik peluh bekerja mencari pocket money. Hoyeh takde duit,kehidupan begitu hambar. Wah kemain hambar gituuww* Kuih raya tak buat, baju raya tak cari, rumah tak cat, langsir tak tukar, bilik tidur apatah lagi. Usah berangan lah nak samakan bilik dengan kamar beradu Selena Gomez. Macam stor selena pun tak! Banyaknya baju tak tahu nak campak mana dah. Habis clearance dah la main jual-jual tempoh hari. Habis diborong sepupu sepapat, masih tidak berganjak jumlah baju baju ni ku rasa. Umpama ekor cicak, dah ku putuskan tumbuh balik pula dia. Tak patut merepek sampai ekor cicak sebenarnya. Boleh buasir kalau tengok cicak transparent. Euwwwhh -_-

Lately ku rasa perubahan ketara pada kulit muka. Bukan penyakit kulit, bukan juga suntikan seumpamanya.    Cuma ia seakan jerawat sedang menular dengan begitu pesat diatas permukaan kulit wajah. Ya Rabbi, hormon apakah ini sehingga mampu menggugat perasaan sendiri terasa menyampah untuk melihat diri di hadapan cermin. Nak kata tak cuci muka, aku cuci-scrub-bubuh-toner-siap-pakai-masker lagi. Apa lagi belaian manja yang kulit aku ni dambakan sebenarnya? Dambakan belaian manja dari seorang lelaki? Hamboi kau kulit aku lempang laju-laju nanti tau lah. Gatai sangat nohh. Makin fikir makin stress. Kalau tak fikir penyelesaian, nampak seperti tidak hiraukan keadaan semasa. Oh myyyyyy,apa lagi yang aku nak sental kat muka ni. Aku betul-betul dah tersepit di lembah asmara tak tahu nak buat apa dah. Tuddddiaaaa tersepit dilembah asmara, kalau Awie wings dengar ni mesti dia ajak aku berduet dengan dia HAHAHA

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.